دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

طوطی‌ها، این پرندگان رنگین‌کمانی و سبز و نارنجی و زیبا، با توانایی تقلید صدا و اشوه و ناز و ادا، البته همیشه هم پرطرفدار نیستند؛ به‌خصوص اگر جمعیتشان از حد بگذرد و صدایشان، تنها در جیغ و ویغ خلاصه شود.

طوطی

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: این اتفاق، حالا چند سالی است در «هیلاریو آسکاسوبی»، شهری در جنوب بوینس آیرس آرژانتین رخ داده. طوطی‌های این شهر که حالا جمعیتی میلیونی پیدا کرده‌اند، روزها روی سیم برق‌ها و خطوط تلفن و اینترنت می‌نشینند و برای این‌که صدا به صدا برسد، تا می‌توانند آن‌قدر جیغ می‌زنند که مردم را جان‌به‌لب کرده‌اند.

بیش‌تر بخوانید:

پیرمرد گربه‌ای! | رابطه پرعاطفه پیرمرد و گربه جهانی شد

حتی در بسیاری از موارد، طوطی‌ها با همان نوک‌های خمیده، به سیم‌ها نوک می‌زنند و برق و تلفن و خطوط اینترنت را قطع و وصل می‌کنند و میلیون‌ها دلار خسارت به شهر وارد می‌کنند. زیست‌شناسان البته معتقدند طوطی‌ها در این چالش بزرگ، بی‌تقصیراند و تنها به‌خاطر جنگل‌زدایی و بی‌توجهی انسان‌ها به محیط‌زیستشان، اینگونه آواره این شهر شده‌اند.

البته اهالی این شهر برای این‌که از شر این همسایه‌های پر سر و صدا خلاص شوند، تلاش‌های فراوانی کرده‌اند؛ از ترقه‌های پر سر و صدا گرفته تا انتشار نویز و نورهای لیزری؛ اما چون طوطی‌ها گونه‌ای حفاظت‌شده در آرژانتین هستند، مردم نمی‌توانند اقداماتی سخت‌گیرانه‌تر انجام دهند و به‌نظر می‌رسد مجبورند با آن‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

البته اهالی شهر در تابستان‌ها، از دست طوطی‌ها نفسی راحت می‌کشند؛ چون آن‌ها در فصل تولید مثل، به صخره‌هایی در جنوب این شهر می‌روند؛ اما با آغاز پاییز و درست در همین روزها، دوباره مهمان شهر می‌شوند.

یک شهر به تسخیر طوطی ها درآمد + تصاویر

کد خبر 890783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha